diumenge, 25 de gener del 2015

Més Montserrat!

He tornat al costat de migdia de Montserrat, aprofitant un altre dia de tramuntana i gran transparència.

Surto de Can Jorba i remunto el bonic camí del serrat de la Palomera, en direcció al coll de Mosset. Sense arribar al coll, segueixo la dreta pujada (amb alguna llisera una mica exposada) cap a la canal Roja fins que trobo el PR. Penso per uns moments si pujo o no al Montcau, però hi renuncio, perquè fa molt de vent i, de fet, l'itinerari de vull és un altre —i vull anar a dinar a casa.

Segueixo el PR cap el coll de les Comes —al peu de la notable agulla del Cabrit— i continuo fins el coll del Miracle i el Coll de Porc. El paisatge és extraordinari. Als llocs arecerats s'hi està molt bé però, quan t'enganxa el vent, pot ser ben desagradós. Lluny, els cims del Pirineu estan enfarinats i mig tapats per la barrufa.

Just abans del Pas del Príncep, pren a mà esquerra el trencall que baixa fins l'estret torrent de les Comes. Quan aquest torrent s'obre, ja trobo el camí més transitat que em du a la monumental cova de l'Arcada. Després de la cova, segueixo una estona el camí fins que a mà esquerra hi trobo el rastre estret i una mica desdibuixat del Camí del Cabrit, un camí extraordinari que va donant tota la volta a la muntanya, sempre al peu d'unes parets magnífiques. Hi ha grans agulles montserratines, com l'Agulla Fina dels Naps de Baix i el Faraó. Vaig trobant escaladors.

El camí és minso i precari i supera alguna llisera una mica exposada. Quan arribo al coll de Mosset, retrobo el camí que he seguit a la pujada i que ara baixa fort cap als camps d'oliveres de Can Jorba.