diumenge, 10 d’abril del 2011

La Roca de Galliner, en circuit

La visita que vaig fer al Cogulló de Turp em va fer venir ganes de seguir visitant aquestes contrades que tan poc conec. L'excursió que hi acabo de fer és un circuit espectacular per les muntanyes de la banda dreta del riu d'Alinyà.

Surto de l'esglesiola de Perles i m'enfilo a Sant Ponç per baixar després a Alinyà. Passo per la collada del Cos i la collada de la Nou i arribo al Coll de Maçana. Al meu davant hi tinc el cim de la Roca de Galliner i m'hi enfilo pel dret, sense camí, aprofitant al màxim la cresta de roca, el més a l'esquerra possible. És entretingut i una mica pesat, però la vista, a tota la volta de l'horitzó, és extraordinària.

Un cop acabada aquesta travessia de la cresta del Cap de la Roca de Galliner, baixo a la font de la Masieta i segueixo el camí que es va acostant cap el Grauet. El paisatge de roques i parets és magnífic! Aquest grau em permet accedir a la vall del riu de Nidola i a l'indret de Cal Penya. Com és habitual quan vaig d'excursió pel nostre país desèrtic, la solitud és total i aquesta vall feréstega, envoltada de parets monumentals, produeix una gran sensació d'aïllament.

Pujo fins el Coll i, pel costat de la bonica Roca del Pont, retorno a Perles.