dimecres, 11 de desembre del 2013

Rasos de Tubau

Crec que no havia tornat als Rasos de Tubau des d'aquell llunyà 1979 que vaig fer la travessia de Ripoll a la Pobla de Lillet. En aquella ocasió, el primer dia vam anar amb tren fins a Ripoll i d'allà vam pujar als Rasos per can Bufatals, l'Auró i les Ajagudes. Després, vam baixar a la masia de Tubau on vam demanar per dormir a la pallissa. L'endemà: Sant Jaume de Frontanyà, Creu Malosa, Faig-i-branca, Puig Lluent i Sant Romà de la Clusa, on novament els demanem que ens deixin dormir a la pallissa. El tercer dia, pel Catllaràs i Falgars, arribem a la Pobla, on agafem l'autobús per tornar a casa. Així era l'excursionisme en aquells temps.

L'excursió d'ara ha estat una matinal, en un dia d'una lluminositat extrema. Pujo amb cotxe fins a Puigbò. Vaig a la collada de Puigbò, baixo a la font Calenta, pujo pels boscos de la Rabassa fins el collet dels Camps i acabo a les restes de l'esglesiola de Sant Marc d'Estiula. Aquí comença el llarg i magnífic recorregut de carena amb extraordinàries vistes aèries sobre els territoris i les muntanyes d'aquesta zona entr el Ripollès i el Berguedà. Sovint, hi ha algun balcó espectacular sobre la baga de Puigbò i les formidables masies que hi a l'obaga de la serra de Tubau: Puigbò, Palomera, les Muntades, l'Aionet, el Boix...

Dubto entre baixar pel grau de Llet o seguir la carena per l'Estimbador fins les Baumes. Em decideixo per aquesta segona opció.  D'aquesta manera, he resseguit la carena completa.

La tornada per l'obaga és força freda. La jornada ha estat magnífica.