dissabte, 23 de novembre del 2013

Matagalls per la Baga Gran

Ara que ha arribat el fred, ve de gust anar a la banda nord del Montseny, als boscos de Viladrau que s'enfilen fins la carena del Matagalls.

He sortit de la vora del castanyer de les nou branques. Al costat de Ca l'Alemany he deixat la pista del Pujol i a l'esquerra, m'he anat enfilant cal el torrent de la Gémena i el torrent de Coll Pregon. He passat per la font de Mosquits i he arribat, després d'una pujada dreta i magnífica —entre castanyers, fajos i algun avet— al coll Pregon.

A dalt el Matagalls hi bufava un aire força fred i el Pirineu es veia cobert per una important capa de neu nova, que semblava força gruixuda. Per l'altra banda, el mar lluïa amb força. L'aire era molt net. La nau montserratina destacava molt.

A la baixada, volia seguir un camí bonic i salvatge que coneixia d'una altra vegada, fa una anys. Em refereixo al camí —i rastre— que discorre per l'obaga del Turó Gros del Pujol i passa per l'excel·lent mirador de la Goitadora, camí de les Rossoles del Pujol. Aquest camí m'ha dut al corral del Pujol i, pel Pujol de la Muntanya, he tornat al punt d'inici.

Boscos meravellosos, panorames immensos i netíssims, desnivell i camins ferms: una matinal esplèndida!